Искате ли да продадете жилището си по-бързо? Следващите няколко съвета ще ви помогнат да го направите наистина привлекателно за потенциалните купувачи.
Обърнете внимание на входната врата
„Най-важното нещо в един дом е екстериорът“, казва Скот МакГилливрей, който работи в агенция за недвижими имоти. „Ако не можем да въведем хората през вратата, много трудно би било да ги накараме да купят точно този имот“. Според него трябва да се постараете да направите входната врата достатъчно сигурна. Освен това трябва да я изчистите старателно. Отделете й специално внимание!
Махнете семейните снимките
Когато потенциалните купувачи разглеждат различните домове, те се опитват да си представят себе си в тези домове. А това е много трудно, когато около тях има множество семейните снимки и лични предмети. „Премахнете всички тези семейни снимки! Нали бихте искали този дом скоро да е нечий друг?!“, казва Лаура Бонучи, интериорен дизайнер в „Designed to SELL Homes“.
Изберете неутрални цветове
Бежовото не е единствения неутрален цвят. „Искате да се харесате на 90% от хората? В такъв случай те трябва да се чувстват комфортно в дома ви“, казва МакГилливрей. Ако все пак искате стаята да е по-цветна, поставете акцент върху възглавниците например.
Следвайте един стил
„Опитайте се да избягвате големите разлики в дизайна на всяка стая. Стремете съм към обща тенденция между всички тях“, съветва Бонучи.
Съобразете се с локацията
Несъмнено модерните тенденции са привлекателни, но за да задоволите очакванията на своите потенциални купувачи, нужно е да се съобразите не само с тях, но и с мястото, на което се намира жилището ви. „Ако продавате бунгало в планината, не бихте използвали всички удобства, които апартаментът в града може да предложи, нали? Съобразете се с това къде е домът ви и какви са спецификите на мястото“, казва МакГилливрей.
Почистете тоалетната си
„Когато потенциалните купувачи се разхождат из къщата, те неминуемо ще отворят вратата на тоалетната“, казва Бонучи. „Ще бъде много неприятно, ако тя не е добре почистена“. Съхранявайте излишните предмети – особено играчките на децата – в мазето например. В противен случай ще оставите бъркотия в дома си.
Разположете мебелите си правилно
Правилното разположение на мебелите е много важно. Това е поредният детайл, който би могъл да „наклони везните“ във ваша полза. Уверете се, че вратите не блокират пространството, когато са отворени; че мебели ви не са причина купувачите да преминават на зиг-заг през стаята. „Добре е хората да могат да се разхождат свободно, а не да се налага да стигнат до единия край на стаята и да се върнат обратно“, казва МакГилливрей.
Премахнете излишните предмети
„Ако сте живели дълго време в това жилище, възможно е в него да има твърде много мебели, които обаче ще го „накарат“ да изглежда по-малко“, казва Бонучи. Премахвайки някои от ненужните мебели (столовете в ъглите например), можете да „отворите“ пространство, а така и жилището ви ще изглежда по-голямо.
Заменете неподходящите мебели с подходящи
Важно е мебелите ви да са с неутрален цвят – да не са прекалено ярки. Но и да не са прекалено стари. Ако изглеждат вехти, може би ще разколебаят купувачите, а ако са много ярки – акцентът ще падне върху тях. Според Бонучи погледът на купувачите трябва да са привлечени не от цвета на дивана, а от самата стая и начинът, по който тя изглежда.
Осветете помещението
Светлината е нещо простичко, но оказва голямо влияние върху жилището. „А колкото по-светло е то, толкова по-добре“, казва МакГилливрей. Според него бихте могли да поставите едно осветително тяло в кухнята, да поставите настолна лампа за бюро в кабинета, а в трапезарията – свещници. Когато идват потенциалните купувачи на оглед – оставете осветлението включено. Това би могло да окаже благоприятно влияние върху тях.
Обновете старите осветителни тела
Ако в някоя от стаите за почивка – спалнята или холът – има само по една крушка, можете да промените това. Няколко допълнителни крушки не само ще внесат повече светлина в стаята, но и ще спомогнат за това жилището ви да изглежда по-различно и по-привлекателно.
Не оставяйте работа на купувачите
Едва ли искате потенциалните купувачи да мислят, че ще имат много довършителна работа, след като се нанесат. „Ако има нещо, което трябва да се довърши, поправи и т.н., сега е моментът да го направите“, съветва Бонучи.